Studie bevestigt de voordelen van zonnen

E-mail

zonBlootstelling van uw huid aan natuurlijk zonlicht en zelfs het gebruik van een zonnebank is niet noodzakelijk de zeer gevaarlijke, kanker bevorderen activiteit die velen in de overheid en media willen doen geloven dat het is.

Een nieuwe studie uit het Oslo University Hospital (OUH) in Noorwegen bevestigt wat we hier bij NaturalNews al een lante tijd hebben gezegd  - regelmatige blootstelling aan niveaus van zonlicht bevordert een goede gezondheid door middel van de productie van vitamine D in het lichaam.

Johan Moan, een wetenschapper en onderzoeker van de afdeling Radiation Biologie van OUH het Instituut voor Cancer Research heeft vastgesteld dat de voordelen van blootstelling aan vitamine D producerende UV-stralen veel zwaarder wegen dan het minuscule risico op het ontwikkelen van cutaan maligne melanoom (CMM). In feite is zonnebrand als gevolg van te veel in de zon zitten verantwoordelijk voor UV-gerelateerde risico op kanker.

"Blootstelling aan de zon wordt over het algemeen verondersteld de belangrijkste oorzaak van cutane maligne melanoom (CMM) bij het grootste gedeelte van de bevolking. Echter, de zaak wordt betwist," zei Moan en zijn onderzoeksteam in samenwerking met hun bevindingen.

"Er is een schatting dat de toegenomen blootstelling aan zon bij de Noorse bevolking in het ergste geval kan leiden tot een 200-300 meer CMM (huidkanker) doden per jaar, maar het zou de vitamine D-status met ongeveer 25 nmol / l (nanomol per liter) verhogen en zou kunnen resulteren in 4000 minder interne vormen van kanker en ongeveer 3000 minder sterfgevallen door kanker in het algemeen."

Lees het hele artikel (Engels).