Advertentie

lenkei-ad

Nieuwsbrief


Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf automatisch op de hoogte.

Volg ons via

twitter

Ondersteun ons

U kunt ons ondersteunen in onze lobbyacties in de Europese Unie.

U kunt dit doen via PayPal / Credit Card, klik op deze knop:


of maak een donatie over op rekening 19.84.35.088 t.n.v. Stg. Recht op Gezondheid.

Omega-3 vetzuren verkleinen de kans op borstkanker

E-mail

Het aantal vrouwen dat borstkanker krijgt is schikbarend. Het Amerikaanse National Cancer Institute (NCI) geeft aan dat er dit jaar zo'n 200.000 Amerikaanse vrouwen met borstkanker gediagnosticeerd zullen worden. Hoewel de media hier zelden op in gaat zijn er eigenlijk meerdere manieren bekend om er voor te zorgen borstkanker op de eerste plaats ontstaat.

Er waren bijvoorbeeld meer en meer gegevens die aantonen dat groenten zoals broccoli goed zijn om borstkanker te voorkomen en zes onderzoeken hebben aangetoond dat het eten van een appel per dag de kans op borstkanker verkleind. Maar een recenter onderzoek heeft aangetoond dat er nog een manier is om de kans op borstkanker te verkleinen met behulp van natuurlijke stoffen.

Het nieuwe onderzoek, geplaats in Cancer Epidemiology - Biomakers & Prevention, een tijdschrift van de American Association for Cancer Research, uitgevoerd door een onderzoeksteam van het Fred Hutchinson Cancer Research centre. Het onderzoek werd gedaan op 35000 vrouwen die de menopauze al voorbij waren (tussen de 50 en 76 jaar), ze hadden allen geen eerdere ervaring met borstkanker gehad. De vrouwen werden zes jaar lang onderzocht, van deze vrouwen werden er 880 gediagnosticeerd met borstkanker. Degenen die aangaven regelmatig visolie supplementen te nemen, die omega-3 vetzuren bevatten, hadden 32 procent minder kans op borstkanker.

Lees het hele artikel.