Aanval op vitamines

E-mail

liegenHoewel het onderstaande artikel Amerikaans georrienteerd is plaatsen we het toch op de website omdat soortgelijke aanvallen op vitamines en de gezondheid van de (westerse) mens ook in Nederland en de rest van Europa voorkomen en het een trend kan aangeven. Daarnaast is er globalisatie en verschuiven de autoriteiten op het gebied van voeding naar het internationale vlak van de World Health Organization.

---

TIME, USA Today, MSNBC, NPR, CTV, de LA Times en talloze andere mainstream media hebben afgelopen week allemaal meegespeeld in een grote leugen. Via verschillende misleidende koppen, beweerde ze allemaal dat vitaminen dodelijk kunnen zijn. Hier zijn enkele van de koppen:

  • Studie koppelt vitaminen tot hogere sterftecijfers bij vrouwen - CTV
  • Studie: Vitaminen kunnen het risico op dood doen toenemen bij oudere vrouwen - USA Today
  • We verspillen een hoop geld aan vitaminen en voedingssupplementen - TIME Magazine
  • Enkele veel voorkomende vitaminesupplementen zouden het overlijdensrisico kunnen verhogen - MSNBC

Er zijn letterlijk honderden koppen uit mainstream nieuwsbronnen die in wezen hetzelfde gezegd hebben.

Er is maar een probleem met dit alles: Het is oplichterij! En NaturalNews is naar voren gestapt om te tonen dat dit een bedrog is met behulp van gegevens uit de gepubliceerde studie zelf.

Het is een mainstream media leugen die een poging is om mensen bang te maken en ze uit de buurt te houden van goede voeding. Om dit te bereiken namen ze een slecht geconstrueerde 'wetenschappelijk' onderzoek, gepubliceerd in de Archives of Internal Medicine, die zelf gebaseerd was op onjuiste conclusies en vervolgens is schaamteloos onjuist aangegeven wat de studie gegevens daadwerkelijk aantoonde.

Dit tijdschrift is eigendom, niet verrassend, van de American Medical Association, dat een lange en smerige geschiedenis heeft met het openlijk aanvallen van vitaminen en voeding, zelfs tot het punt van het plegen van misdaden.

Lees het hele artikel.