Volg ons via

|
Nieuws aangaande uw gezondheid
Screening zorgt voor problemen die er niet zijn |
|
|
In de pers
|
|
dinsdag, 25 oktober 2011 08:52 |
|
Depressie bij jongerenvolwassenen blijkt een ernstig en groeiend probleem, maar is screening op de geestelijke gezondheid het antwoord? Of heeft het plaatsen van een label op een jongere alleen tot gevolg een mogelijk onrustige kind te plaatsen in de psychiatrie onder het mom van "laten we dit probleem oplossen met een pil"?
Screening op de geestelijke gezondheid van jongeren is ooit gestart onder het mom van een programma, dat was gelanceerd tijdens de regering-Bush, genaamd "TeenScreen". Dit programma wordt nu gedaan op ongeveer 600 locaties verspreid over de VS, waaronder schoolklassen, gezondheids-klinieken en communautaire groepen. Ook in Nederland zijn er pilot projecten met screening geweest.
Volgens een recent rapport van de CDC, krijgen nu 1 op 25 jongeren (leeftijd 12 tot 17) voorgeschreven medicijnen voor depressie. Er is alle reden om te vermoeden dat dit aantal toe neemt onder TeenScreen, en dat het zal blijven stijgen.
|
|
Lees meer...
|
Aankondiging lezingen |
|
|
Activiteiten
|
|
zondag, 23 oktober 2011 20:16 |
|
Gezond verstand heeft de toekomst!
Diverse onderwerpen komen aan bod, zoals: Genezen van kanker op EIGEN kracht, Ethiek vanuit een verrassende invalshoek, Geneeskracht, Energie en Informatie in de Natuur, Nooit geweten dat je dit kan eten… (presentatie van een nieuw boek)
Dit is een kleine greep!
Zaterdag 5 nov. 2011
|
|
Lees meer...
|
|
Aanval op vitamines |
|
|
In de pers
|
|
zondag, 23 oktober 2011 19:54 |
|
Hoewel het onderstaande artikel Amerikaans georrienteerd is plaatsen we het toch op de website omdat soortgelijke aanvallen op vitamines en de gezondheid van de (westerse) mens ook in Nederland en de rest van Europa voorkomen en het een trend kan aangeven. Daarnaast is er globalisatie en verschuiven de autoriteiten op het gebied van voeding naar het internationale vlak van de World Health Organization.
---
TIME, USA Today, MSNBC, NPR, CTV, de LA Times en talloze andere mainstream media hebben afgelopen week allemaal meegespeeld in een grote leugen. Via verschillende misleidende koppen, beweerde ze allemaal dat vitaminen dodelijk kunnen zijn. Hier zijn enkele van de koppen:
- Studie koppelt vitaminen tot hogere sterftecijfers bij vrouwen - CTV
- Studie: Vitaminen kunnen het risico op dood doen toenemen bij oudere vrouwen - USA Today
- We verspillen een hoop geld aan vitaminen en voedingssupplementen - TIME Magazine
- Enkele veel voorkomende vitaminesupplementen zouden het overlijdensrisico kunnen verhogen - MSNBC
Er zijn letterlijk honderden koppen uit mainstream nieuwsbronnen die in wezen hetzelfde gezegd hebben.
Er is maar een probleem met dit alles: Het is oplichterij! En NaturalNews is naar voren gestapt om te tonen dat dit een bedrog is met behulp van gegevens uit de gepubliceerde studie zelf.
|
|
Lees meer...
|
'Dieet vaak beter dan ritalin’ |
|
|
In de pers
|
|
dinsdag, 11 oktober 2011 08:26 |
|
Volgens de Eindhovense ADHD- deskundige Lidy Pelsser hebben de meeste kinderen met ADHD veel meer baat bij een dieet dan bij pillen. ADHD, inmiddels de meest voorkomende kinderpsychiatrische stoornis, wordt in een grote meerderheid van de gevallen veroorzaakt door voeding. Daarom moet ADHD heel anders behandeld worden dan nu gebeurt. Dat concludeert Lidy Pelsser, verbonden aan het ADHD Research Centrum Eindhoven. Pelsser, die maandag in Nijmegen promoveert, veroorzaakte in februari al een storm in de wereld der ADHD-deskundigen met een onderzoek in het wetenschappelijk tijdschrift The Lancet. Daaruit bleek dat twee op de drie kinderen met ADHD baat zouden hebben bij een speciaal dieet. Welk precies, dat verschilde per kind, maar Pelsser kon dat vaststellen door middel van een eliminatiedieet, waarbij kinderen met een uiterst sober dieet starten, en langzaam aan meer verschillende, in haar ogen verdachte voedingsmiddelen mochten eten. In veel gevallen verdwenen de symptomen van ADHD aanvankelijk, om na introductie van de verkeerde voeding terug te keren.
|
|
Lees meer...
|
|
Dieettips voor het behoud van een gezond brein |
|
|
Wetenschap
|
|
dinsdag, 11 oktober 2011 08:31 |
|
Naarmate we ouder worden, wordt ook ons brein minder kwiek. U kunt helpen de hersenen gezond te houden door bepaalde etenswaren aan uw menu toe te voegen, én ze zorgen tegelijkertijd voor een betere concentratie tijdens een lange werkdag. Van suiker en cafeïne is bekend dat het de mens energieker maakt. Maar er zijn ook andere manieren om een goede concentratie, geheugen, focus en hersenfunctie te behouden en verbeteren, aldus de website WebMD:
Vis
Vis, een bron van proteïnen en rijk aan omega-3 vetzuren, wordt vaak 'hersenvoer' genoemd. De aanwezige vetten zijn essentieel voor de ontwikkeling en goede werking van het brein. Ook wordt gezegd dat omega-3 het risico op dementie en beroertes verlaagt en het geheugen verbetert, wat belangrijker wordt naarmate de jaren verstrijken. Twee keer per week vis eten kan al een positief effect teweegbrengen.
Noten en chocolade
Jawel, eindelijk een gegronde reden om chocolade te eten. Elsevier noemde pure chocolade al eerder 'superfruit', vanwege de antioxidanten. Ook zit er cafeïne in, wat goed is voor de het energeielevel en daardoor ook de concentratie kan verbeteren. De aanwezige vitamine E in noten en zaden helpt de hersenfuncties op peil houden. Een onsje noten en chocolade per dag bezorgt u de voordelen, zonder dat u te veel calorieën, vet en suiker binnenkrijgt.
|
|
Lees meer...
|
Nederlanders eten ongezond – RIVM oppert vettaks |
|
|
In de pers
|
|
zaterdag, 08 oktober 2011 10:18 |
|
De Nederlandse bevolking eet nog altijd veel te weinig fruit, groente, vis en vezels. Dat constateert het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Deze adviesorganisatie voor de overheid hield een Voedsel Consumptie Peiling onder bijna 4.000 Nederlanders en onderzocht hun eetgedrag tussen 2007 en 2010.
Marga Ocké van het RIVM: “Het is heel zorgwekkend voor de lange termijn. Mensen zullen vaker ziek worden en eerder sterven omdat zij de richtlijn voor goede voeding van de Gezondheidsraad negeren. “Heel globaal kan je zeggen dat dat 7.000 levens per jaar kost.”
Dertien jaar geleden werd de peiling, onder mensen van 7 tot 69 jaar, ook uitgevoerd. Het blijkt dat Nederlanders het afgelopen decennium niet gezonder zijn gaan eten.
|
|
Lees meer...
|
|
|
|
|
<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Volgende > Einde >>
|
|